Segolis in Israel

2016 - Jan-Feb ; Mar-Apr ; Jul-Galapagos ; 2017 - Aug Dolomites ;

2018 - Aug Madagascar - part 1 ; part 2 ;2019 - Apr Italy ; Aug Mongolia

טיול באיסלנד 2015

באוגוסט נסענו- מורן ומיכל- לשבוע באיסלנד. זה התחיל בהחלטה נחושה שהשנה לא נוסעים לשום מקום כי חוסכים לטיול במדגסקר, המשיך בהיסטריה קלה כשהתקרב אוגוסט ועוד לא היו תכניות ברורות, ונסגר בהחלטה מהירה במהלך נסיעה מסופ"ש במרכז שאולי בכל זאת ואולי נעשה טרק וחיפוש בפלאפון של טרקים מומלצים. למחרת כבר הזמנו כרטיסים כדי שלא תהיה הזדמנות להתחרט

היעד היה מסלול של ארבעה ימים מ landmannalaugar

שאף אחד לא יכול לבטא את שמו (כמו גם את כל השמות האחרים של מקומות באיסלנד). מהסתכלות חטופה על תמונות באינטרנט כבר הבנו שזה לא דומה לשום דבר שראינו בעבר. הסיבה היא שהנוף געשי ומורכב כולו מאבני בזלת וגרניט שחורים ואדומים עם קונטרסט מדהים עם הצמחייה הירוקה/צהובה והקרחונים הלבנים

הכנסייה הגדולה של איסלנד

המסלול פתוח במשך חודש וחצי בשנה כי בשאר השנה מזג האוויר לא מאפשר להשלים אותו. כבר כשנחתנו התחלנו לקלוט שאפילו באמצע העונה ייתכן מזג אוויר בעייתי. היה קר וגשום בנסיעה משדה התעופה לעיר הבירה וגם למחרת בנסיעה לתחילת המסלול

האוטובוס נוסע בנחל שזורם

יצאנו למסלול קצר במזג האוויר הסוער

התנחמנו במספר שעות במעיינות החמים שליד הבקתה- בילוי מושלם ליום גשום. הבעיה היחידה הייתה מאה המטר שבין הבקתה והמעיינות אותם צריך לרוץ חשופים בגשם ובקור

מהר מאוד גילינו שהציוד הישן והעייף שלנו לא עומד בתנאים הקשים ונאלצנו להצטייד במעילי גשם בחנות בבקתה. לא הקנייה הכי זולה שעשינו בחיים

בעלת החנות יוצאת לגשם כדי לתפוס קליטה בשביל לבצע את התשלום

גם למחרת בילינו במעיינות החמים מקווים לשיפור במזג האוויר, אבל באמצע היום כשהתחוור שהמשך המסלול סגור עד הודעה חדשה החלטנו לקחת אוטובוס שעוקף את החלק הבעייתי של המסלול

משם הכול כבר זרם. הלכנו מספר ימים מבקתה לבקתה בנופים מדהימים ופריחה מהממת

חצינו מישורים, השקפנו על קניונים, טיפסנו על פסגות והלכנו על קרחונים

החלק הקשה ביותר היה חציית הנהרות הקפואים

ההר געש שפרץ לפני חמש שנים ועצר את הטיסות באירופה למספר ימים

מזג האוויר השתפר לאיטו ומאוד התרגשנו כשיצאה השמש לראשונה

בלילה האחרון עם הנוף מהבקתה

בסוף המסלול לקחנו אוטובוס חזרה לעיר הבירה והתפנקנו בארוחת גורמה איסלנדית של 6 מנות. כמו הנוף בטיול, גם האוכל היה ייחודי ומשובח