Segoli's in the USA

2009 - Sep-Oct; Lassen; Redwood; Nov; Dec                  English Version of site

2010 - Jan; Feb; Mar; May; Aug (South Africa); Sep-Oct; Nov; Dec

2011 - Jan (Costa Rica);Feb-Mar; Apr; May; Jul; Aug-Sep; Oct; Dec

2012 - Jan-Feb; Mar; Apr; May; Jun; Jul-Yellowstone; Jul-Hawaii

Click here for the new Segoli's in Australia

August 2010

חופשה בישראל ובדרום אפריקה

החדשיים האחרונים היו עמוסים מאוד, בעיקר בהרפתקאות חיוביות אבל גם בחוויות לא נעימות. אחרי הכנות קדחתניות לנסיעה המראנו באמצע יולי לישראל, שם בילינו שבועיים מהנים עם משפחה וחברים. יומיים לפני הטיסה לדרום אפריקה, במהלך הביקור בשדה בוקר, לוטם נפלה במגרש המשחקים ושברה את היד בשני מקומות. אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה קשה הייתה הנסיעה לסורוקה, הרגשנו כל בליטה בכביש. למזלנו הקיבוע היה מוצלח ולא היה צורך בניתוח. לוטם ומורן נשארו מאחור למספר ימים עד שהכאב יירגע ולצורך ביקורת, בזמן שמיכל ומעיין נסעו לדרום אפריקה לפי התכנית.

מייד לאחר הנחיתה ביוהנסבורג נסענו לספארי בשמורת קרוגר, שגודלה כגודל מדינת ישראל. ישנו בבקתות בתוך השמורה והסתובבנו ברחבי השמורה עם רכב פרטי או בסיור מאורגן. ראינו אריות, ג'ירפות, זברות, גנו, בופאלו, נמיות, חתולי בר, חזירי יבלות, קרנפים, היפופוטם, עשרות פילים, מאות אימפלות ואנטילופות ותן אחד (שמשום מה הכי הרשים את מעיין). וכל זה בלי למנות את הציפורים העכבישים, החרקים והזוחלים. אתם יכולים לראות עוד תמונות של חיות בלינק.

מעיין בסיור לילה

Kruger4364

מיכל מסבירה על עכבישים - צמירנים

Kruger4387

מעיין ואיתמר על גולגולת של פיל

Kruger4189

היו לנו מספר היתקלויות משעשעות עד מדאיגות עם קופי גונון ירוק. במהלך ארוחת צהרים הוקפנו על ידי קבוצת קופים שניסו וגם הצליחו לחטוף לנו אוכל. בשלב מסוים הם איימו לתקוף ואפילו נגעו באיליי הקטנה (אחיינית של מורן) ורק צעקות ונפנופי ידיים אינטנסיביים הצליחו להבריח אותם. במקרים אחרים הם נכנסו לבקתה גנבו אוכל, פתחו אריזות ובקבוקים וטעמו קצת מכל דבר

מסביב לשמורה ביקרנו במערת נטיפים ענקית ובפארק דינוזאורים.

Dinosaur4327

Sudwalla4302

בנוסף ביקרנו במרכז שיקום לחיות בר פצועות. שם ליטפנו צ'יטות שגודלו בשבי, לוקקנו ע"י נמר והאכלנו עופות דורסים וקרנף תינוק. הייתה חוויה מדהימה.

Moholoholo4591

בתמונה רואים את מעיין ואיתמר רצים לאורך הגדר של צ'יטה לא כל כך ידידותית. הצ'יטה רצה במקביל לגדר והסתכלה עליהם במבט רצחני. הם מאוד נהנו אבל כפי שאתם רואים אני לא אהבתי את זה במיוחד.

אח"כ המשכנו לאזור סאבי שמפורסם בנוף הררי משגע.

Pinnacle4478

Potholes4515

דגנו דגים

Sabie4611

בינתיים מורן ולוטם טסו והספיקו לבלות יום וחצי בספארי בשמורת שלואי-שלואי שליד דרבן, שם היה האיחוד המרגש

אז התחיל החלק החינוכי של הטיול: דרבן היא עיר הולדתם של דורין ואיתן ההורים של מורן. ביקרנו בבתים בהם הם גדלו, בבתי הספר בהם למדו, בבית הכנסת בו הם התחתנו ובקברים של הוריהם, ושמענו סיפורי ילדות ובגרות.

Durban4645

בנוסף הלכנו לטקס פתיחת מעבדת מדעים על שמה של פרן, דודתו של מורן שנפטרה לפני שנתיים מסרטן. פרן הקדישה את חייה לחינוך ותרומה לקהילה והורישה סכום כסף נכבד לבתי ספר בדרום אפריקה. לינק לאתר לזכר פרן. הטקס היה מרגש ומיוחד. מנהלת בית הספר, המורה למדעים ומרכזת הפרוייקט נשאו דברים והתלמידים שרו ורקדו. איתן דיבר על פרן וכולנו הזלנו דמעה.

MORAN7501

AVIVR6876

למחרת הלכנו לאקווריום של דרבן. למרות שביקרנו בלא מעט אקווריומים התרשמנו מאוד. האקווריום בנוי כמו ספינה טבועה והתצוגות מקסימות.

הלכנו גם למופע של דולפינים. בתחילת המופע ביקשו מתנדב מבוגר ונלהב. נחשו מי נבחר?