Segolis in Israel

2018 - Aug Madagascar - part 1 ; part 2 ;2019 - Apr Italy ; Aug Mongolia

מדגסקר אוגוסט 2018 - חלק ראשון

באוגוסט השנה הגשמנו עוד חלום- נסיעה למדגסקר

נחתנו בבירה אנטננריבו (השמות במדגסקר בלתי אפשריים וכדי להוסיף על הבילבול, לכל מקום יש שני שמות- מלגסי וצרפתי) ומיד טסנו צפונה לעיר אנצירננה. שם ישנו יומיים בבקתה מקסימה על החוף

הבנות בים ומעיין בכניסה לחדר

הלמור הראשון שלנו

למחרת שטנו לאי קרוב בסירה עם מפרש בד תפור ביד ומלא טלאים. צוות שלם נסע אתנו ורק במשך היום גילינו מה היה התפקיד של כל אחד- חלקם השיטו את הסירה חלקם בישלו לנו צהרים (דגים שהם דגו בעצמם) והיתה לנו אפילו מסג'יסטית/קולעת צמות צמודה

עשינו את אחד מסיורי החוף היפים ביותר שעשינו אי פעם באזור הגאות והשפל של האי וגם קצת שנירקלנו

למחרת נפגשנו עם משפחת ברגר- חברים משדה בוקר- ונסענו איתם בשלוש מוניות קטנות (דגם רנו 4) לשמורת הר אמבר. כמו במקומות אחרים במדגסקר היינו מאוד מופתעים מהתשתיות הבסיסיות לתיירות ובכלל. הכבישים על הפנים, קשה להגיע ממקום למקום, רמת החיים מאוד נמוכה וכמעט ואין דוברי אנגלית (מזל שרותי דוברת צרפתית בסיסית). מהר מאוד הסתבר לנו שאנחנו כמעט התיירים היחידים שמגיעים ללא מדריך צמוד

ברגע שהגענו לשער השמורה (תמורת תשלום סמלי- נהג האוטובוס המקומי הסכים להקפיץ אותנו לשמורה למרות שזה היה נגד המסלול שלו)- דברים התחילו קצת יותר לזרום

קיבלנו שני מדריכים מקסימים דוברי אנגלית עם ידע עצום על החי והצומח בשמורה. מההתחלה הסברנו להם שאנחנו מתעניינים בכל בע"ח, כולל הקטנים ולא רק בלמורים. הם הפנימו ובהתאם התקדמנו בקצב של בערך 100 מטר לשעה כי כל הזמן מצאנו עוד ועוד חרקים, עכבישים וכו' - טוב, ראינו גם איזו ציפור או שתיים

רואים את העכביש?

השיא היה כשפגשנו זיקית מאחד המינים הכי קטנים בעולם. המדריך מצא לנו אותה בתוך עלים יבשים- אין סיכוי שהיינו מוצאים אותה בעצמנו- ההתרגשות הייתה גדולה

לשם השוואה - הזיקית הגדולה בעולם

וכן, ראינו גם למורים-גבוה על הצמרות וגם על הקרקע וגם מין יפיפה של נמיה. בילינו יומיים מדהימים בפארק כולל סיור לילה שבו ראינו אינספור זיקיות ולמורי לילה קטנים

Sanfords Brown Lemur Crowned Lemur

למור כחול Ring Tailed Mongoose

משם המשכנו לשמורת "הצינגי האדום" שיש בה תצורה מיוחדת מאבן חול אדומה. הנוף היה מדהים

מעיין מגלה שהמקק הלוחש (מקק מדגסקר) מחרבן עליו

משם המשכנו לשמורת אנקרנה. בילינו שם יומיים עם שני מדריכים נהדרים. התרשמנו מאוד מתצורת הצינגי של סלעים מחודדים שנוצרו ע"י המסה של הגיר ע"י גשם חומצי

נימפות (למטה) ובוגר (למעלה) של מין של ציקדה. הנימפות מפרישות מעין שעווה כהגנה

Madagascar Paradise Flycatcher

הלמור עושה סלפי עם מורן

Commersons Leaf-nosed Bat

אחת החיות הכי מדהימות שראינו - Leaf-tailed Gecko

זוהי שממית עם הסוואה מדהימה. שולי הגוף שלה עוטפים את הענף ועל הגב שלה יש כתמים שנראים כמו חזזיות כך שכמעט בלתי אפשרי למצוא אותה - גם כשהמדריכים הצביעו עליה היה קשה לזהות איפה היא מתחילה ואיפה נגמרת

Leaf-tailed Gecko

המשכנו הלאה לחווה קאופרטיבית שם קיבלנו סיור בצרפתית וראינו עצי קקאו ווניל

זואי לא התאפקה ורצתה לטעום את השוקולד שגדל על העצים

משם המשכנו לנוסי בה- אי צפונית למדגסקר. בלילה הראשון הגענו ל"מלון" חצי מתפרק על החוף. על אף שהזמנו מקום מראש לא היה להם מושג שאנחנו באים, אף אחד לא ידע אנגלית ולא היה איפה לקנות אוכל - בקושי רב מצאנו איזו מסעדה מאולתרת על החוף

למרות שהיה שם מקסים- למחרת עברנו למלון קצת יותר מתוחזק (שלא נדבר על עם בריכה ואינטרנט) ובילינו יומיים על החוף, בשנירקול, צלילה ושייט לאיים הקרובים

השיא היה סיור בשמורת לוקובה שכלל שייט בסירות קנו מקומיות (עשויות מעץ חלול ועדיין משמשות את רוב המקומיים לדייג). עשינו תחרות חתירה ומאוד נהנינו